دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون

دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون

دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون

در اکثر لوازم های پخش صوت و تصویر مانند تلویزیون، ویدئو و همچنین کولر های گازی، نقطه اشتراک این ها ریموت کنترل است. این ریموت یا همان کنترلر که برای تنظیم بخش های مختلف تلویزیون و کولر گازی به کار می رود. با کار نکردن کنترل تلویزیون و یا کولر گازی احتمالا مواجه شده اید. از خود سوال می کنید که خرابی ریموت تلویزیون و یا کولر گازی از چیست؟ آیا راه حلی برای آن است یا نه؟

در این مقاله از نمایندگی مجاز سیما به بررسی سه دلیل مهم کارنکردن کنترل تلویزیون و یا کولر گازی پرداخته می شود. از طرفه دیگر روش آزمودن سالمی و یا خرابی ریموت تلویزیون و یا کولر گازی به شما کاربران عزیز آموزش داده می شود تا در مواقع ضروری مشکل خود را حل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مراکز تعمیرات تلویزیون در نمایندگی مجاز سیما تماس بگیرید و از مشاوره های کارشناسان ما بهره کامل را ببرید.

سوالات رایج در مورد اندروید تی وی

عیب یابی کار نکردن کنترل تلویزیون

کنترلر یا همان ریموت کنترل که در برخی از لوازم های خانگی ما مانند تلویزیون وجود دارد، به کمک امواج مادون قرمز کار می کنند. این امواج راه ارتباطی بین سیستم و کنترل برای اعمال دستور است.

هنگامی که ریموت کنترل سیستم مورد نظر را به سمت آن گرفته و هیچ گونه عکس العملی مشاهده نمی کنید. ابتدا چند بار با ضربه های آرام و متوالی به پشت آن، دوباره امتحان می کنید. جوابی نمی گیرید. با خود سوال می کنید که کار نکردن کنترل تلویزیون و علت خرابی ریموت تلویزیون از چیست؟

برای جواب دادن به این سوال می توان سه علت پر شایع در کار نکردن کنترل تلویزیون و یا کولز گازی را در گزینه های زیر خلاصه کرد:

1.     احتمالا باطری کنترلر تلویزیون تمام شده

2.     ریموت به جایی ضربه خورده و خراب شده

 

3.     متاسفانه ایراد از کنترل نیست و برد دستگاه آسیب دیده

دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون، کولر گازی و دستگاه هایی که ریموت دارند

1 ) احتمالا باتری کنترلر تلویزیون تمام شده

دلیل کار نکردن کنترل تلویزیون با هر برند و مدل می تواند بسیار ساده باشد. خود را نگران نکنید و از ضربه های متوالی به کنترل به دست و زمین خود داری کنید. در اولین حرکت باتریهای ریموت را بررسی کنید. یک سری باتری نو در کنترل قرار دهید و دوباره تست کنید. از استفاده باتری های قدیمی که هیچ گونه صحتی در سلامت و توان آنها نیست، بپرهیزید. بهترین راه حل استفاده از باتری ها نو و کار نکرده است. در صورتی که هنوز مشکل حل نشده است به سراغ مرحله دوم بروید.

2) خرابی ریموت تلویزیون و یا کولر گازی

زمانی که از سلامت باتری مطمئن شدید، خود ریموت را تست کنید و ببینید این کنترلر درست کار می کند یا نه. از دو روش می توان صحت این ریموت را فهمید:

روش اول ) ریموت را به سمت یک رادیو روشن قرار دهید و یکی از دکمه های آن را فشار دهید. اگر روی بلند گوی رادیو صدایی ماند نویز شنیدید، کنترل سالم است در این صورت کار نکردن کنترل تلویزیون حتمی است.

روش دوم ) روشی مطمئن تر از روش اول، استفاده از دوربین است.

در این روش دوربین گوشی همراه خود و یا دوربین عکاسی را روشن کنید. چشمی کنترل را به سمت آن قرار دهید و یکی از دکمه های کنترلر را فشار دهید. اگر نوری به رنگ قرمز و یا بنفش از کنترل تلویزیون شما خارج شد، کنترل شما سالم است. در صورتی که هیچ عکس العملی مشاهده نمی کنید و چشمی از خود اثری نشان نمی دهد از خرابی کنترل تلویزیون خود مطمئن باشید.

برای حل مشکلات ریموت تلویزیون می توان با نمایندگی مجاز سیما که یکی از مراکز تعمیر تلویزیون در استان تهران است، تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید. تعمیرکاران دوره دیده ما در کوتاه ترین بازه زمانی در خدمت رسانی آماده اند.

دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون، کولر گازی و دستگاه هایی که ریموت دارند

3 ) عیب و خرابی از برد دستگاه گیرنده است

اگر تمام مراحل فوق را چک کردید و دیدید که ریموت کنترلر در دستگاه های تلویزیون و یا کولر گازی سالم است در اینجا باید به سراغ خود گیرنده بروید. درون دستگاه های گیرنده قطعه ای به نام برد پاور وجود دارد که پل ارتباطی بین ریموت و گیرنده به حساب می آید.

در این قسمت نیز شما باید قدم به قدم جلو بروید و مشکل خود را حل کنید. در گام اول به سراغ چشمی گیرنده بروید. بررسی کنید و ببینید مانعی مانند لکه رنگ، آلودگی مانند گرد وغبار جلوی چشمی را گرفته است یا نه. در صورتی که مانعی باشد اشعه مادون قرمز نمی تواند عبور نماید.

 

در گام دوم عیب از سمت برد گیرنده است. زمانی که برد خراب باشد هیچ گونه موج یا سیگنالی دریافت نکرده و پردازشی صورت نمی گیرد. در این مواقع با تماس گرفتن به یک متخصص تعمیرات لوازم خانگی و ثبت درخواست مشکل خود، منتظر تعمیرکار باشید. کار نکردن کنترل تلویزیون و یا کولر گازی به دلیل این سه علت است. در هر شرایطی متخصصین نمایندگی مجاز سیما در کنار شما به صورت 24 ساعته هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست نصب، سرویس و یا تعمیرات لوازم خانگی خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن جهت هماهنگی با شما تماس حاصل نمایند.